Frokostordning og mad i Valmuen

Kostpolitik
Den mad som serveres til morgenmad og frokost følger sundhedsstyrelsens anbefalinger.
Hvis ens barn har allergier eller lign, skal der foreligge en lægeerklæring i forhold til, hvis der skal laves særlige kosthensyn. Valmuen har det økologiske sølvmærke hvilket betyder at 80 % af maden er produceret af økologiske vare.

Frokostordning.
I Valmuen er der frokostordning. Ordningen er på valg hver andet år, hvor I forældre stemmer om, om ordningen skal fortsætte. Frem til nu har der været meget stor opbakning om ordningen.
Når Jeres barn er under 3 år tilbydes barnet fuld forplejning i Valmuen. Hvis Jeres barn starter i en af familiegrupperne inden de fylder 3 år tilbydes barnet fuld forplejning.

Når Jeres barn fylder 3 år skal I medbringe en madkasse indeholdende lidt formiddagsmad samt eftermiddagsmad.

Formiddagsmad og eftermiddagsmad for børn over 3 år.
Vi opfordrer til at det medbragte mad er sund mad bestående af fx frugt, grønt. I eftermiddagsmadkassen må der meget gerne være et stykke brød.

Morgenmad
Jeres barn kan spise morgenmad i Valmuen fra kl.6.30.
Skal Jeres barn spise morgenmad her, skal barnet være her senest kl.7.15.
Når kl. er 7.30 går de voksne på stuerne for at tage imod de børn, som kommer og for at der kan hygges og leges på stuerne.
Valmuens voksne skal nok hjælpe dit barn med, at få det som dit barn gerne vil spise. I forældre skal bare kysse farvel og så klarer vi sammen resten.

Fødselsdag
Når Jeres barn har fødselsdag, må Jeres barn gerne have noget spiseligt med og dele ud til børnene på stuen. I må gerne være opmærksomme på, at børnene efter de har spist det uddelte også skal kunne spise frokost eller lign. Spørg evt. medarbejderne hvis I er i tvivl.